جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳
۸ بازديد
۰ ۰
راه های سریع برای از بین بردن پف چشم بعد از گریه

کمپرس سرد
یکی از راه های سریع و موثر در درمان پف چشم بعد از گریه استفاده از کمپرس سرد است. کمپرس سرد می تواند هر چیز سردی باشد که بر روی چشم هایتان قرار دهید تا با باریک کردن رگ های خونی اطراف چشم، التهاب و قرمزی را درمان کند.
در بهترین حالت می تواند یک تکه یخ را در یک دستمال نخی قرار داده و بر روی چشمتان قرار دهید. در صورتی که یخ در دسترس ندارید یک پارچه نخی را در آب سرد خیس کرده و بر روی چشمتان قرار دهید. ۱۰ دقیقه زمان نیاز است تا کمپرس یخ بر روی چشم ها باقی بماند تا اثر خود را نشان دهد.

خیار
خیار یکی از محصولات غذایی است که اکثرا برای تقویت پوست در انواع ماسک استفاده می شود. این بار هم در درمان پف چشم بعد از گریه می تواند به کمکمان بیاید. بهتر است خیار را قبل از استفاده بیست دقیقه در یخچال قرار دهید تا سرد شود و اثرگذاری آن بهتر شود.
ترکیبات مفید در خیار باعث می شود پوست دور چشم منقبض شده و رگ های خونی تنگ تر شوند و پف چشم درمان شود. خیار را به صورت حلقه های کوچک برش دهید و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی چشمان خود قرار دهید. در صورتی که وقت کافی داشته باشید می توانید خیار را در مخلوط کن، خرد کنید و به صورت ماسک بر روی صورت و پوست اطراف چشم قرار دهید. اثرگذاری آن از حلقه های برش خورده خیار بیشتر است. از بین بردن پف چشم بعد از گریه

آب نمک
محلول آب نمک یکی از روش های درمانی ذکر شده است ولی می‌تواند بسیار خطرناک هم باشد.

ماساژ
به طور کلی ماساژ برای بدن بسیار مفید است و تاثیرات بسیار عالی در جوانسازی و حفظ شادابی پوست دارد. در مواقعی که زیاد گریه می کنید و وقت کافی ندارید تا پف چشم کاهش یابد، می توانید با نوک انگشتان و به آرامی پوست اطراف چشم و بینی را ماساژ دهید تا هم گرفتگی و هم التهاب و تورم و قرمزی درمان شود.

آلوئه ورا
استفاده از ژل آلوئه ورا یکی از روش های درمانی موثر و مفید است که با افزایش کلاژن سازی در پوست و تغذیه پوست در تنگ تر شدن عروق خونی و باعث از بین بردن التهاب و قرمزی و پف چشم می شود

چای کیسه ای
آنتی اکسیدان و کافئین و همچنین تانن که در چای کیسه ای موجود است می تواند در کاهش التهاب و قرمزی و تنگ کردن عروق خونی بسیار موثر باشد. قبل از استفاده به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد باشد و علاوه بر خواصی که دارد مانند کمپرس سرد نیز عمل کند. به مدت ۱۵ دقیقه در آرامش کامل به پشت دراز بکشید و چای های کیسه ای را بر روی چشمان خود قرار دهید.

گلاب
گلاب یک درمان ساده و دم دستی است که اکثرا در آشپزخانه هایمان وجود دارد. پنبه آغشته به گلاب را برای ۱۵ دقیقه بر روی چشم ها قرار دهید تا با کشش و سفت کردن پوست التهاب و پف چشم را از بین ببرد.

نوشیدن آب
با نوشیدن آب، آبی که بدن از دست داده است را جبران کنید و با شستشوی صورت با آب سرد شادابی چهره را برگردانید. مدتی را استراحت کنید و از خم کردن سر خودداری کنید تا هرچه زودتر پف چشم ناشی از گریه کاهش یابد.

تخم مرغ
سفیده تخم مرغ خاصیت سفت کنندگی به پوست می دهد و در کاهش پف چشم بعد از گریه ذکر شده است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.