جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳
۶ بازديد
۰ ۰
اهم متر چه کاربردی دارد؟
همان طور که در بالا تر اشاره کردیم، اهم متر وسیله ای الکترونیکی جهت اندازه گیری مقیاس مقاومت الکتریکی (مقاومت یک عنصر در برابر عبور جریان الکتریکی) است که در شاخه الکترونیک و تعمیرات مورد استفاده قرار می گیرد. یکای اندازه گیری مقاومت الکتریکی اهم (Ω) می باشد که با توجه به مقدار بیشتر مقاومت، مگا اهم به کار برده می شود.

از دیگر کاربردهای دستگاه اهم متر یا همان مولتی متر که امروزه پیشرفت چشمگیری داشته اند، اندازه گیری ولتاژ، اندازه گیری جریان، تست قطعات همچون خازن و دیود، تست اتصال کوتاه، دما سنج و … که با توجه به مدل و هزینه ای که صرف خرید دستگاه می شود، این ویژگی ها متفاوت است.

کاربرد های دستگاه اهم متر (مولتی متر) بسیار گسترده است که بطور کلی موارد زیر را در نظر می گیریم:

تشخیص اتصالات نا درست و معیوب در مدارات
تست منابع تغذیه
تشخیص خطا های الکتریکی
تشخیص اشکال در سیستم های سیم کشی
برطرف سازی اشکالات مدار
آزمایش و باز بینی مدارات جهت اطمینان از تغذیه شدن با ولتاژ صحیح
معین سازی مقاومت الکتریکی در یک مدار
اندازه گیری مقدار جریان عبوری از مدار
بررسی و تشخیص ایراد برق و سیم کشی خودرو
تشخیص سلامت انواع باتری
تست خازن و ظرفیت آن
تست دیود
تست ترانزیستور
و …
۳ بازديد
۰ ۰
ویژگی های کابل افشان

کارایی و قیمت کابل افشان باعث شده تا این کابل ها مزایا و ویژگی بسیاری داشته باشند که در این بخش به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

مهم ترین ویژگی کابل افشان این است که دارای اتصالات متحرک و انعطاف پذیری بوده و یک گزینه بسیار عالی برای تاسیسات صنعتی و ساختمانی به حساب می آید. با توجه به مناسب بودن قیمت کابل افشان خریداری آن نیز آسان است.
کابل افشان از سیم های نازک بهره می برد. این ویژگی باعث کاهش قیمت کابل افشان به دلیل کم بودن مس استفاده شده در این سیم می شود. همچنین باعث شده تا سیم های افشان از وزن کمتری برخوردار باشند.
وزن کم کابل افشان مزایای دیگری هم دارد. این کابل ها برای انواع تجهیزات و ماشین آلات صنعتی که همیشه نیاز به حرکت دارند، استفاده می شود. به عبارت دیگر وزن کم کابل باعث بهبود عملکرد تمامی تجهیزات و آسان شدن حرکات کابل ها می شود.
وزن کم در کنار مناسب بودن قیمت کابل افشان باعث شده تا این کابل خریداران زیادی داشته باشد.
۴ بازديد
۰ ۰
قیمت قفل کتابی

قیمت قفل کتابی با توجه به امنیت آن ها، بودجه و هزینه ای که شما در نظر گرفته اید متغیر است. به طور معمول قیمت قفل های کتابی از کمتر از صد هزار تومان (کم کیفیت) شروع شده و گاهاً تا یک میلیون تومان (کیفیت و امنیت مناسب) می رسد و همچنین هزینه پرداختی به اهمیت مکانی که برای حفاظت از آن قصد خرید قفل کتابی دارید بستگی دارد.

قفل کتابی ارزان

قفل های کتابی ازان قیمت معمولا به نسبت دیگر قفل ها از کیفیت ساخت پایین تر و نامطلوب تری برخوردار هستند، اما با این حال کار راه انداز بوده و معمولا نیاز مشتریان را برآورده می کند.

باید توجه کرد که داشتن یک قفل خوب هرچند با قیمت بالاتر امنیت را بیشتر تضمین می کند، پس قفل های کتابی ارزان قیمت بیشتر برای اموال کم ارزش به کار برده می شود تا در صورت خرابی قفل خسارت ناچیزی به اموال وارد آید.

خرید قفل کتابی

در این مقاله سعی شد شما را با کلیات خرید قفل های کتابی آشنا کنیم، همچنین جزئیات و ویژگی های مهم و مورد نظر را برای انتخاب یک قفل کتابی مناسب شرح دادیم و در ادامه نیز شما را بیش تر نسبت به نکات مهم آگاه می سازیم تا بتوانید بهترین گزینش را داشته باشید.

در صورتی که قصد خرید قفل کتابی دارید، می توان به دو روش مراجعه حضوری به مراکز فروش ابزار آلات و لوازم ساختمانی، و یا مراجعه به سایت های فروش لوازم و ابزار آلات، اقدام به خرید آنلاین قفل کتابی کنید. ما مورد دوم را به شما پیشنهاد می کنیم، زیرا مزایایی از جمله دیدن و مطالعه ویژگی های انواع قفل های کتابی، مقایسه قفل ها با یک دیگر، مطلع شدن از قیمت انواع قفل ها، سهولت در دسترسی، خرید آسان و … را در بر دارد که امر تهیه این وسیله مورد نظر را برای مشتریان محترم آسان تر خواهد کرد.

نکات مهم هنگام خرید قفل کتابی

بی شک برای خرید این وسیله خوب و مناسب که بتواند امنیت مکان مورد نظر را تامین کند باید نکات مهمی را در نظر گرفت و همچنین هزینه بیشتری نسبت به یک قفل عادی صرف کرد. برای تهیه این وسیله مناسب باید به نکات و مواردی از جمله قیمت قفل کتابی، نوع قفل، ابعاد و مقیاس قفل و نوع کلید بکار رفته در آن توجه ویژه ای داشت.

برخی موارد دیگر همچون آلیاژ و جنس بدنه این وسیله، امنیت و گارانتی که بعضی از تولید کنندگان در قبال ساخت قفل های خود می دهند و تضمینی بر مرغوبیت آن ها است، را اگر در نظر گرفته و مورد توجه باشد باعث می شود انتخاب بهتری در خرید این وسیله با امنیت بالاتر داشته باشید.
۲ بازديد
۰ ۰
جراحی پف زیر چشم چیست؟

جراحی پف زیر چشم روشی کلاسیک برای برداشتن چربی اضافه ای که به سمت پایین افتاده است مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش، برشی روی خطوط طبیعی که در زیر چشم ایجاد شده­ اند، ایجاد می شود و پزشک با نهایت دقت با توجه به شرایط بیمار آن بخش از چربی ­هایی که باعث افتادگی پلک ها شده است را بر می دارد.

در این عمل جراحی متخصص مورد نظر سعی می کند تا کمترین اسکار بعد از عمل باقی بماند و لازم است تا بیمار به مدت یک روز در بیمارستان بستری شود. بعد از یک هفته بیمار می تواند بخیه های جراحی پف زیر چشم را باز کرده و به شرایط عادی زندگی بازگردد.
در اغلب مواقع نیاز است تا برای رفع پف زیر چشم هم در پلک پایینی و هم در پلک بالایی برش ایجاد شود. انجام این عمل با سایر جراحی ها از جمله عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و لیفت پیشانی قابل انجام می باشد. همچنین می توان از روش برداشتن پف بالای چشم بدون جراحی استفاده کرد.
۷ بازديد
۰ ۰
مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی موضوع مهمی است که اکثر افراد نسبت به آن بی‌توجه هستند. بلفاروپلاستی یا جراحی پلک از جمله عمل‌های زیبایی بوده که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. جراحی پلک نظیر سایر جراحی‌های زیبایی دشوار نبوده اما با توجه به این که در مورد چشم بوده و ارتباط مستقیمی با آن داشته، حساسیت‌های زیادی دارد.

عمل بلفاروپلاستی دوره نقاهت پیچیده و بلند مدتی ندارد اما برای بهبود وضعیت پلک‌ها باید دوره‌های مراقبت بعد از عمل را به خوبی طی کنید.
بسیاری از افراد مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی را جدی نمی‌گیرند و تنها به استراحت چند روزه اکتفا می‌کنند. همان طور که اشاره کردیم این جراحی ارتباط مستقیمی با چشم دارد و به همین علت مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر قصد انجام بلفاروپلاستی را دارید، حتما باید در خصوص مراقبت بعد از عمل بلفاروپلاستی هم اطلاعات کافی کسب نمایید.

نکته مهم: بلافاصله پس از عمل بلفاروپلاستی ممکن است دچار ریزش اشک شوید. یا اگر چشم شما خشک شده استفاده از پماد و قطره موجب رفع این عارضه می‌شود. البته ممکن است پس از ریختن قطره دو بینی داشته باشید که این مشکل پس از چند دقیقه برطرف خواهد شد.
۴ بازديد
۰ ۰
مزایای جراحی پلک افتاده

انجام عمل پلک افتاده دارای مزایای زیادی است، که از جمله موارد آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جوانسازی بالای چشم

واضح ترین دلیلی که افراد به دنبال عمل زیبایی پلک افتاده هستند که به آن بلفاروپلاستی هم گفته می شود، ایجاد ظاهری جوان تر و شاداب تر است.
همه ما دارای پوست ظریف و نازک در قسمت بالای پلک خود هستیم. با گذشت زمان، پوست کلاژن کمتری دارد، کلاژن پوست یک پروتئین طبیعی است که پوست را سفت می کند. زمانی که این اتفاق می ‌افتد، پوست نمی ‌تواند نیروی جاذبه زمین را تحمل کند، پس بنابر این پلک دچار افتادگی می شود.
در حقیقت این اتفاق برای تمام افراد تا حدی می افتد، اما اشخاص خاصی از نظر ژنتیکی و زمینه ای مستعد افتادگی پلک هستند. این افراد ممکن است از سنین پایین دچار این مشکل شوند، اما افزایش سن نیز می تواند آن را در اوایل ۲۰ تا ۳۰ سالگی بدتر کند.
جراحی پلک افتاده فوقانی یک راه قابل اعتماد و موثر جهت خلاص شدن از شر آن پوست اضافی و جوان ‌تر و زیبا تر جلوه دادن چشمان شماست.
۶ بازديد
۰ ۰
ویژگی پمپ باد

در ابتدا باید برای خودتان مشخص کنید که برای چه کاری می خواهید این دستگاه را تهیه کنید، سپس با توجه به اولویت های خود یکی از انواع آن را انتخاب نمایید. برای انتخاب راحت تر باید برخی از ویژگی های پمپ باد را در نظر بگیرید.
توان پمپ باد: اگر نیاز دارید نیرو محرکه دستگاه کاری شما توسط یک پمپ باد تامین شود، پس باید به دنبال یک پمپ باد قوی و بزرگ باشید تا فشار هوای زیادی را از خود ارائه دهد. مناسب ترین گزینه برای این موارد، پمپ بادهایی با اسب بخار بالا است.
شیر تخلیه: شیر تخلیه در این وسیله کمک می کند تا آب و ذرات آلودگی در مخزن باقی نمانده و تخلیه شوند. معمولا شیر تخلیه در پایین مخزن قرار داشته و اگر آن را باز نمایید آلودگی های داخل مخزن را به کمک گرانش زمین تخلیه می کند. در صورتیکه به هر دلیل از شیر تخلیه استفاده نکنید میزان رطوبت در هوای فشرده شده بالا رفته و کیفیت آن کاهش می باید.
رول کیج: وظیفه این قطعه در این وسیله این است که از قطعات مهم و کلیدی دستگاه در مقابل عوامل مخرب فیزیکی مانند خراش و یا ضربه محافظت نماید. رول کیج به کمک میله ها و فرم خود، استحکام دستگاه پمپ باد را افزایش می دهد.
یک رول کیج خوب باید مرکز وزن کمی داشته باشد، به طوری که باعث سنگینی و افزایش وزن در کل دستگاه نشود، اما بتواند استحکام دستگاه پمپ باد را تضمین کرده و افزایش دهد.

برندهای پمپ باد

برندهای زیادی در ایران و جهان وجود دارند که انواع دستگاه های پمپ باد را با کیفیتی مناسب و مطلوب به بازار عرضه می کنند. انتخاب برند یکی از مهم ترین نکاتی است که در هنگام انتخاب پمپ باد به آن توجه داشته باشید. برخی از بهترین برندها در این زمینه عبارتند از:
شرکت پارس وکیوم: این شرکت یکی از بهترین شرکت های تولید کننده داخلی پمپ باد است. شرکت پارس وکیوم از سال 1364 فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون به عنوان بزرگترین و بهترین تولید کننده انواع پمپ های خلاء و این وسیله در سراسر ایران شناخته می شود. شما می توانید از محصولات این شرکت در مصارف غیر صنعتی، نیمه صنعتی و صنعتی استفاده های مختلفی داشته باشید.
رونیکس: رونیکس یکی از برندهای ایرانی است که بسیاری از ابزارآلات صنعتی از جمله این وسیله را با کیفیتی بسیار بالا به دست مشتریان خود می رساند. این شرکت تمام توجه خود را بر روی کیفیت و بسته بندی مناسب محصولات خود گذاشته است.
کنزاکس: شرکت کنزاکس انواع دستگاه ها پمپ باد را با اهداف مختلفی به بازار وارد می کند. محصولات این شرکت شامل پمپ باد بدون صدا با انواع مختلفی ظرفیت ها می شود. این وسیله بدون صدای شرکت کنزاکس کیفیت بسیار بالایی دارد به همین دلیل از آن در مصارف پزشکی نیز استفاده می کنند.
دوو: دوو یکی از بهترین و شناخته ترین برندهای تولید کننده انواع لوازم خانگی در دنیا و بخصوص در ایران به حساب می آید. این شرکت در تولید دستگاه این وسیله نیز بسیار قوی عمل نموده و توانسته با کیفیت بسیار بالایی آن ها را تولید کند.
بلک اند دکر: بلک اند دکر یکی از شرکت های لوازم جانبی خودرو است. مطمئنا یکی از نگرانی های همه ما در مسافت های طولانی مدت می تواند مشکلاتی باشد که برای خودرو پیش می آید. مشکلاتی که شامل تنظیم نبودن باد لاستیک ها و لاستیک های تخت می شود. شرکت بلد اند دکر به گونه ای این وسیله را طراحی کرده که حمل و نقل آن به راحتی امکان پذیر است.
۱ بازديد
۰ ۰
ویژگی های چکش برقی

چکش برقی ها از لحاظ کارایی و بسته به نیاز تکنسین تخریب به سه نوع تقسیم می شوند که از لحاظ کارایی شبیه به هم هستند اما هر گدام یک ویژگی اضافه یا کم تر نسبت به یک دیگر دارند. انواع چکش برقی از لحاظ ویژگی های فنی به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند:
چکش برقی های معمولی (ضربه زن)
چکش برقی های چرخشی ضربه ای
چکش برقی های سه حالته (ضربه ای ساده – چرخشی ساده – چرخشی ضربه ای)
در بالا چکش برقی ها از لحاظ ویژگی های فنی و کارایی تقسیم بندی شدند. حالا می خواهیم این وسیله ها را از لحاظ ویژگی های ظاهری مانند وزن و ابعاد مورد بررسی و دسته بندی قرار دهیم.
این وسیله‌ها از لحاظ ویژگی وزن و سایز بندی به طور میانگین به 5 تا 32 کیلو گرم تقسیم می شوند و مسلما سایز هر وسیله نسبت مستقیمی با وزن آن دارد. با توجه به نیاز و پروژه ای که قرار است تخریب شود باید در انتخاب وزن و اندازه چکش برقی دقت شود، برای مثال در کار های سبک تر نیازی به استفاده از چکش برقی های بزرگ و با توان بیش تر نیست و یک چکش برقی سبک می تواند دقت و ظرافت کار شما را بالا تر برده.
همچنین در تخریب های بزرگ تر مسلما چکش برقی کوچک و سبک جواب گو نمی باشد و حتما باید سراغ چکش برقی بزرگ تری جهت انجام عمل تخریب رفت. پس برای تخریب مناسب و گرفتن نتیجه بهتر در کار باید از این وسیله‌ مناسب با تخریب آن سازه استفاده نمود تا بازدهی بالا تر رود.
به طور کلی از لحاظ ویژگی های وزنی و اندازه ای به دسته های زیر تقسیم می شوند که معمولا جهت تخریب های مشخص شده به کار گرفته می شوند و مناسب تر هستند.

1) چکش برقی های 5 تا 7 کیلویی
این دسته از این وسیله‌ ها از سبک ترین انواع چکش برقی به شمار می روند و معمولا برای تخریب انواع سرامیک، کاشی، دیوار های نازک، پروژه های سبک و ظریف به کار برده می شود

2) چکش برقی 10 کیلویی
این نوع از چکش برقی ها که یک درجه نسبت به گروه سبک تر این وسیله ها ها قدرت تخریب بیش تری دارد برای تخریب بلوک ، دیوار های آجری، دیوار های بتنی، بلوک، سنگ نما ها و … کاربرد دارد و مناسب می باشد.

3) چکش برقی 15 تا 17 کیلویی
همان طور که می شود از وزن این دسته از این وسیله‌ ها پیدا است، می توان حدس زد که این دسته برای کار های نیمه سنگین که نیاز به قدرت بیش تری برای تخریب دارند استفاده نمیود. عملیاتی همانند تخریب سقف، تخریب دیوار های آجری، تخریب انواع سنگ، سرامیک های مختلف ساختمانی و …

4) چکش برقی های 29 تا 32 کیلو گرم
این نوع از چکش برقی ها که سنگین ترین دسته هستند برای عملیات سنگین و فوق سنگین با رتبه سختی خیلی بالا مناسب هستند. در تخریب انواع آسفالت، تیرچه بلوک، سقف های بتنی، سقف کامپوزیت و دیگر سازه های با مقاومت بالا از این دسته چکش برقی های سنگین استفاده می شود تا بتوان نتیجه مطلوب گرفت.
۵ بازديد
۰ ۰
تفاوت محافظ یخچال با چند راهی

در نگاه اول ممکن است یک چند راهی برق با یک دستگاه محافظ یخچال تفاوت چندانی نداشته باشند، برای مثال اندازه و جنس هر دو ممکن است یکسان بوده و از آن مهم تر هر دوی آن ها چند پریز برای وصل کردن دوشاخه ها فراهم می کنند.
اما باید دانست که محافظ یخچال تفاوت بسیاری از نظر کاربرد با یک چند راهی ساده برق دارد، که تنها چند پریز بیش تر را برای اتصال چند دستگاه مختلف در یک مکان برای شما فراهم می کند. واسطه قرار دادن این وسیله بین دستگاه برقی و پریز برق شهری، روشی حیاتی و مقرون به صرفه جهت محافظت از دستگاه شما می باشد که موجب عدم وارد آمدن آسیب دائمی، سوختن و گاهی اوقات آتش سوزی در وسایل برقی منزل شما می شود.
چند راهی برق تنها امکان افزایش دادن چند پریز بیش تر، جهت متصل کردن دستگاه های بیش تر در یک نقطه را برای شما فراهم می کند و هیچ کنترلی بر روی جریان و ولتاژ برق ندارد. تنها ممکن است دارای یک کلید خاموش / روشن جهت قطع و وصل برق مدار باشد.
در نتیجه می توان در یافت که تنها این وسیله (محافظ برق) می تواند در برابر خطرات نوسان برق از دستگاه های برقی شما به ویژه یخچال ها محافظت کند.

محافظ یخچال چگونه کار می کند؟

امروزه انواع محافظ یخچال در بازار یافت می شود که بعضی از آن ها نسبت به دیگر برند ها ویژگی های خاصی دارند، اما به طور کلی کار همه آن ها یک چیز است و آن هم تامین ولتاژ مناسب و در محدوده معین برای لوازم برقی خانگی و همچنین ممانعت از شوک های الکتریکی و آسیب رسیدن به لوازم خانگی برقی می باشد.
در مدار های محافظ یخچال قطعات الکترونیکی تعبیه شده اند که هر کدام عمل خاصی را انجام داده که در نهایت یک دستگاه جامع محافظ یخچال تشکیل می دهند. در برد محافظ یخچال یک مدار محاسبه زمان تاخیر وجود دارد، که کارکرد آن خریدن زمان برای رسیدن برق به ولتاژ و جریان پایدار است.
هنگام وصل شدن برق پس از قطعی آن، احتمال وارد شدن ولتاژ های بالا، گاهی در حدود 2000 ولت در لحظه به صورت شوک الکتریکی به شبکه برق می باشد، که این ولتاژ به شدت برای لوازم برقی داخل منزل خطرناک است. به همین سبب در مدار محافظ یخچال معمولا بین 1 تا 4 دقیقه زمان تاخیر وجود دارد.
سپس مدار مقایسه گر ولتاژ، مقدار ولتاژ ورودی امن را جهت ارائه به خروجی و تغذیه مصرف کننده مقایسه می کند. این ولتاژ باید چیزی در حدود 170 ولت (کرانه پایین یا کمترین ولتاژ) تا نهایتاً 250 ولت (کرانه بالا یا بیشترین ولتاژ) مجاز باشد. که در غیر این صورت توسط یک رله جریان قطع شده و دوباره مدار زمان تاخیر محافظ به کار می افتد تا ولتاژ شبکه به ثبات برسد.
۴ بازديد
۰ ۰
هزینه های پیش و پس از عمل افتادگی پلک 
لازم به ذکر است که هزینه پیش از عمل جراحی هم روی هزینه عمل افتادگی پلک  بسیار تاثیر گذار است. اما به طور کلی چه عواملی روی این مسئله تاثیر می گذارند، شامل موارد زیر می شوند:
هزینه های مربوط به ویزیت پزشک
مطمئنا می دانید که قبل از انجام عمل جراحی زیبایی پلک باید چندین بار برای انجام معینات نزد پزشک رفته و ویزیت بپردازید. این مسئله یکی از عوامل تاثیر گذار روی هزینه عمل افتادگی پلک  یا هزینه عمل پلک به شمار می رود. هزینه های مربوط به ویزیت هزینه های پیش از عمل هستند که شما باید آن ها را پرداخت نمایید.
هزینه های مربوط به آزمایشات قبل از عمل
قبل از انجام عمل باید یک سری آزمایشات اولیه انجام شود که انجام این آزمایشات هزینه عمل افتادگی پلک را افزایش می دهد.
هزینه های پس از جراحی پلک
در بالا گفتیم که پرداخت چه هزینه هایی قبل از انجام عمل روی هزینه جراحی پلک تاثیر می گذارد. حال می خواهیم در مورد هزینه های بعد از عمل جراحی که افزایش قیمت عمل افتادگی پلک را در پی دارند با یک دیگر صحبت کنیم.
به طور کلی بعد از انجام عمل هزینه های مربوط به شامل هزینه های مربوط به مراقبت های پس از عمل و دوره نقاهت می شود. بعد از عمل احتیاجی به ماندن و بستری شدن در کلینک نیست، اما هزینه های مربوط به دارو و مسائل این چنینی روی افزایش هزینه عمل افتادگی پلک تاثیر می گذارد.