جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳
۸ بازديد
۰ ۰
جراحی پلک افتاده چگونه انجام میشود؟

جراحی پلک افتاده عملکردی، بر خلاف عمل پلک افتاده زیبایی یک عمل است که به علل مختلف پزشکی انجام می شود.

در اغلب موارد اگر به دلیل افتادگی پلک، چشم های افراد در زمان رانندگی یا دیگر وظایف و کار های بصری دچار کاهش دید شدند، جراحی پلک افتاده به جهت رفع و بهبود عملکردی پلک و حذف پوست شل شده پلک انجام می گیرد.

یک مورد دیگر از مشکلات عملکردی، دشواری و سختی در استفاده از لنز های تماسی یا عینک است، که به سبب ورم پلک پایین و بالا ایجاد می شود و عمل پلک افتاده را ضروری می سازد.

مطابق با نظر بهترین افراد فوق تخصص عمل پلک افتاده چشم در دنیا، دیگر شرایط پزشکی که ممکن است به عمل جراحی عملکردی پلک ها نیاز داشته باشند عبارتند از:

سوزش چشمی که بر اثر سایش پوست اضافی پلک ها بر روی همدیگر به وجود می آید.
ناراحتی پیشانی فرد که بر اثر استفاده بیش از اندازه عضلات آن جهت بالا بردن پوست چروک شده در ناحیه پلک شخص ایجاد می شود.

اگر افتادگی پلک در افراد با عمل پلک افتاده درمان نشود، از چند جنبه سبب ایجاد مشکل برای فرد می ‌شود:

زیبایی
پلک ‌های افتاده، چشم ‌های فرد را ناراحت، خسته، خواب‌ آلود و البته کوچک‌ تر از حالت طبیعی و نرمال نشان می‌ دهد. افتادگی پلک، یکی از نشانه ‌های اولیه افزایش و بالا رفتن سن است که البته شادابی و زیبایی چهره شما را هم از بین می ‌برد.

سلامت چشم ‌ها
از یک جهت، زمانی که پلک دچار افتادگی و پوست اضافه می ‌شوند، به ماهیچه ‌های بالا برنده پلک چشم شخص، فشار بیشتری وارد می ‌شود. ماهیچه ‌هایی که در روز به تعداد بسیار زیادی وظیفه پایین و بالا بردن پلک ‌ها را بر عهده دارند، ناگزیر هستند جهت تحمل این وزن و عدم تعادل، فشار بیشتری را وارد نمایند. همین عامل سبب ایجاد خستگی در این ماهیچه‌ ها می ‌شود.

خطرات افتادگی پلک
از طرف دیگر افتادگی پلک، جلوی دید فرد را می‌ گیرد و بدون این که فرد متوجه شود، میدان دید او را کاهش می ‌دهد. همین عامل چشم ‌های فرد را دچار خستگی می ‌کند. حتی اگر این افتادگی شدید باشد، می ‌تواند خطرناک هم باشد و فرد را در انجام فعالیت ها و کار های روزانه، دچار مشکل نماید؛ از جمله در هنگام رانندگی.
۵ بازديد
۰ ۰
هزینه عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

هزینه جراحی افتادگی پلک بالا هم تحت تاثیر عواملی که در بالا ذکر کردیم قرار می گیرد. تفاوتی ندارد شما عمل پلک بالا را انجام می دهید یا پایین به هر حال عوامل فوق روی قیمت عمل افتادگی پلک تاثیر می گذارند.
اما علاوه بر اطلاعات از هزینه عمل پلک چشم شاید شما بخواهید در مورد عمل پلک بالا اطلاعاتی کوچک داشته باشید، به همین علت در این قسمت تنها در مورد هزینه بلفاروپلاستی صحبت نمی کنیم بلکه اطلاعاتی در مورد عمل پلک هم در اختیار شما قرار می دهیم.
معمولا در بلفاروپلاستی پوست اضافه و چربی های روی پلک فوقانی برداشته می شود.

این مسئله تا حدود زیادی به رفع پف کردگی روی چشم کمک می کند. بعد از برداشتن چربی ها نوبت به پوست اضافه می رسد. معمولا جراح تشخصی می دهد که تا چه حد از این پوست باید بر داشته شود. با این روش پوستی که جلو دید شما را گرفته برداشته شده و دیگر از این نظر مشکلی نخواهید داشت، در ثانی این روش به اصلاح فرم پلک و کشیدن ابروها به سمت بالا کمک می کند. حالا دیدید که علی رغم هزینه جراحی پلک این روش بسیار کاربردی و درمانی است.

هزینه عمل بلفاروپلاستی پلک پایین

پیش از این درمورد هزینه عمل بلفاروپلاستی یا همان هزینه جراحی پلک با شما عزیزان صحبت کردیم. اما اگر می خواهید بدانید که آیا هزینه بلفاروپلاستی پلک پایین با پلک بالا تفاوت دارد یا خیر؟ باید در پاسخ به شما بگوییم که خیر هزینه عمل بلفاروپلاستی یا همان هزینه جراحی پلک پایین هم مانند پلک بالا تحت تاثیر عواملی که در بالا ذکر کردیم قرار می گیرد.

تنها تفاوت این عمل ها ناحیه عمل آن ها و مشکل موجود است. اما بهتر است به طور کلی برای برآورد هزینه جراحی پلک با کلینیک دکتر خوانساری تماس حاصل فرمایید. مشاوران مشغول به کار در این کلینیک برای برآورد هزینه عمل افتادگی پلک شما را راهنمایی خواهند کرد.

هزینه عمل بلفاروپلاستی پلک بالا با پلک پایین

با توجه به اینکه در این عمل هم پلک پایین و هم پلک بالا جراحی می شود، جراح باید زمان بیشتری اختصاص دهد. این مسئله هزینه مربوط به کلینیک، هزینه جراح و… را بالا برده و باعث افزایش هزینه جراحی پلک می شود. در واقع باید گفت هزینه عمل پلک چشم در هر دو ناحیه پلک فوقانی و تحتانی بیشتر از هزینه عمل افتادگی پلک در یک ناحیه است.
۵ بازديد
۰ ۰
آیا عمل پشت پلک برگشت دارد؟

از آن جایی که روند پیری را به هیچ عنوان نمی توان متوقف کرد، فرد حتی بعد از انجام عمل پشت پلک یا جراحی پلک هم دچار افتادگی پلک می شود.

چه زمانی برای جراحی پلک مناسب است؟

بسیار مهم است که یک فرد چه زمانی عمل پشت پلک یا بلفاروپلاستی را انجام دهد؛ چرا که در صورت انتخاب زمان و سن نامناسب برای این کار امکان برگشت این مسئله وجود دارد. از آنجایی که هر فردی ویژگی‌های منحصر به فردی داشته نمی‌توان گفت که نشانه‌های بالا رفتن سن در افراد مختلف مشابه است؛ چرا که نشانه‌های پیری در هر فردی متفاوت خواهد بود و نمی‌توان به صورت دقیق گفت هر فردی بعد از ۵۰ سالگی نیاز به انجام عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک دارد. با این اوصاف سن عامل تعیین کننده نخواهد بود.

عمل پف چشم درد دارد؟

مانند هر عمل جراحی دیگری این عمل نیز قطعا با کمی درد و نقاهت همراه است، اما به دلیل ظریف و باریک بودن محل برش در عمل پف چشم، درد و سختی بسیاری کمی را برای فرد به همراه دارد. بنابراین نباید چندان نگران این مسئله بود، به علاوه در زمان عمل با استفاده از بیهوشی موضعی یا کامل این درد را به حداقل می‌رسانند همچنین پس از عمل نیز با تجویز و مصرف مسکن این درد به حداقل می‌رسد.
۴ بازديد
۰ ۰
به هنگام سفارش گچبری باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

هنگام سفارش دادن کار گچبری به فردی که گچبری انجام می‌دهد، باید به برخی نکات دقت کنید تا در نهایت نتیجه‌ای مطلوب بگیرید. در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد. تجربه فردی که گچ بری انجام می‌دهد بسیار مهم است. بدین منظور، بررسی کنید که آیا او قبلاً شبیه به این کار را انجام داده است یا خیر؟ در نتیجه با توجه به این معیار، او را انتخاب کنید. از دیگر نکاتی که باید به آن توجه کرد مواد استفاده شده در گچبری تهران است. موادی که در این سازه مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار مهم هستند.
به همین دلیل بررسی کنید که آیا فردی که گچ بری انجام می‌دهد از مواد با کیفیت استفاده می‌کند یا خیر و بر اساس این معیار، یک شخص را برای کار انتخاب کنید. قیمت انجام گچبری باید متناسب با کیفیت کار و مواد استفاده شده باشد. برای این منظور، قبل از تعیین فردی برای انجام کار، قیمت‌ها را با چند استاد کار دیگر مقایسه کنید و سپس فرد درست را انتخاب نمایید. از دیگر نکاتی که باید قبل از سفارش به ان توجه کنید ضمانت استاد کار است. او باید به شما تضمین بدهد که قابل اعتماد است و کارش را به خوبی انجام می‌دهد.
همچنین اگر مشکلی در کار ایجاد شد به سرعت آن را برطرف کند. مدت زمان انجام کار از دیگر مواردی است که باید حتما به آن توجه کرد. وقتی استاد کار زمانی را مشخص می‌کند شما باید به آن توجه کنید تا زیاد کم یا طولانی باشد. به طورکلی باید زمان تحویل کار معقول در نظر گرفته شود. در کل، انتخاب یک فرد مناسب برای انجام گچبری از اهمیت بالایی برخوردار است. در نتیجه باید به نکات بالا دقت کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

برای ساختمان از چه نوع هنر گچبری استفاده می‌شود؟

برای ساختمان انواع مختلفی از گچ بری استفاده می‌شود که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم.

گچبری دکوراتیو: در این نوع گچبری تهران، طرح‌هایی زیبا و خلاقانه برای دیوارها و سقف‌ها طراحی می‌شود. این طرح‌ها معمولاً شامل نمادها، شکل‌ها و طرح‌های خطی هستند که باعث زیبا شدن دیوارها می‌شوند.

گچبری کلاسیک: در این نوع هنر گچ بری، طرح‌های مبتنی بر طرح‌های کلاسیک و صورت‌های هندسی استفاده می‌شوند. این نوع گچ بری معمولاً با استفاده از فرم‌های زیبای رنگی و ترکیبات متنوع انجام می‌شود.

گچبری معماری: این نوع گچبری، در کنار به‌کارگیری طرح‌های زیبا و خلاقانه، قابلیت‌های ساختاری منحصر به فردی را برای دیوارها و سقف‌ها پدیدار می‌کند. به عنوان مثال، ویژگی‌هایی مانند بهبود استحکام، سختی و مقاومت در برابر خشک شدن با استفاده از گچبری معماری می‌تواند بهترین نمونه باشد.

گچبری بیرونی: این نوع گچبری در ساختمان‌ها به منظور تزئین دیوار و فضایی با دکوراتیو ویژه استفاده می‌شود. به کمک گچبری بیرونی، می‌توان ظاهر جذاب و زیبایی به ساختمان بدهید که در ساختمان سبک معمولی این کار با سلیقه هنری و سبک داخلی خاص پیشنهاد می‌شود.
۶ بازديد
۰ ۰
لوله سفید آذین

لوله سفید آذین به عنوان جایگزین لوله سبز از این برند، تولید شدند. اکنون به جای لوله های مسی، گالوانیزه و آهنی از لوله سفید آذین استفاده می کنند. این لوله ها از نظر کاربرد و ویژگی با لوله های سفید تفاوت دارند، به همین دلیل لوله سفید آذین کاربرد بیشتری دارد.

تفاوت‌های لوله سفید آذین و لوله سبز آذین شامل موارد زیر می شود

۱) استفاده از مواد متفاوت برای تولید لوله سفید آذین و لوله سبز آذین
۲) متفاوت بودن محل نصب لوله ها
۳) متفاوت در قیمت
۴) مقاومت شیمیایی و عدم رسوب پذیری
۵) تحمل دما در لوله سفید آذین با سبز آذین متفاوت است.

منبع: https://markazei.com/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87-%D8%A2%D8%B0%DB%8C%D9%86/
۵ بازديد
۰ ۰
منظور از قیمت هر شاخه قوطی ۱۴ چیست؟

منظور از قیمت هر شاخه قوطی ۱۴ چیست؟ به دلیل اهمیت بالای قیمت هر شاخه قوطی ۱۴ در صنعت و ساخت ساز باید به طور دقیق بتوان از آن اطلاع داشت و به طور دقیق محاسبه کرد. در زمینه ساخت و ساز داشتن اطلاعات صحیح و دقیق درباره قیمت تجهیزات و مصالح مختلف اجتناب ناپذیر است. در ادامه دلایلی را ذکر خواهیم کرد که اهمیت قیمت هر شاخه قوطی ۱۴ را روشن تر خواهد کرد:
زمانی که از قیمت هر شاخه قوطی ۱۴ مطلع باشید می توانید به طور دقیق و کامل تمامی هزینه های مورد نیاز برای تهیه و استفاده از این تجهیزات را برآورد کنید. برآورد دقیق هزینه ها می تواند به شما کمک کند که برای پروژه های ساخت و ساز خود بودجه بندی صحیحی داشته باشید تا از در طول پروژه با افزایش هزینه ناگهانی و کمبود بودجه روبرو نشوید.
یکی دیگر از دلایل اهمیت اطلاع از قیمت هر شاخه قوطی ۱۴ بررسی توجیه اقتصادی است. اگر قصد خرید و استفاده از قوطی ۱۴ را دارید، اطلاع از قیمت آن به شما کمک می کند که توجیه اقتصادی خرید و استفاده از آن را به صورت دقیق بررسی کنید. با مقایسه قیمت هر شاخه قوطی ۱۴ با کارایی و کاربرد آن، می توانید تصمیم بهینه تری درباره استفاده از آن در پروژه های خود بگیرید.
اطلاع از قیمت هر شاخه قوطی ۱۴ به شما این امکان را می دهد که آن را با محصولات مشابه مقایسه کنید تا بتوانید محصولات متعدد را بررسی کرده و محصولی با مناسب ترین قیمت را انتخاب کنید.

به طور کلی قیمت هر شاخه قوطی ۱۴ تحت تاثیر عوامل مختلفی است و هنگام خرید باید به این عوامل توجه داشته باشید. نرخ ارز و نوسانات آن و قیمت مواد اولیه موارد مهمی هستند که قیمت هر شاخه قوطی ۱۴ را تحت تاثیر قرار می دهند. علاوه بر آن زمانی که به دلایل مختلف عرضه و تقاضا در بازار تغییر کند قیمت هر شاخه قوطی ۱۴ نیز می تواند کاهش یا افزایش یابد. بنابراین شما باید تمامی این موارد را در نظر گرفته و اطلاعات بروزی درباره قیمت هر شاخه قوطی ۱۴ داشته باشید تا بتوانید با برنامه ریزی صحیح و بودجه بندی اصولی برای خرید تجهیزات و وسایل لازم اقدام کنید.
به طور خلاصه اطلاع از قیمت هر شاخه قوطی ۱۴ به شما امکان می دهد تا برنامه ریزی ذقیق تری درباره پروژه های ساخت و ساز خود داشته باشید و از بهترین گزینه ها در بازار بهره مند شوید. همچنین آگاهی از عواملی که بر قیمت هر شاخه قوطی ۱۴ تاثیرگذار است به شما کمک می کند تا در تصمیم گیری های خود با تغییرات بازار سازگار باشید.
۴ بازديد
۰ ۰
انواع قوطی آهن
قوطی‌های آهن به دلیل مقاومت و کاربردهای چندسویی که دارند در شکل‌ها و ابعاد مختلف و با توجه به نیازهای گوناگون تولید می‌شوند. اشکال و انواع قوطی آهن به شرح زیر می‌باشند:

قوطی آهن مستطیلی
دارای شکل مستطیلی با چهار ضلع متوازی و دارای زوایای ۹۰ درجه هستند. به دلیل شکل مناسبی که دارند، به عنوان عناصر ساختاری در ساختمان ‌ها و پروژه‌های مختلف کاربرد دارند.

قوطی آهن مربعی
شکل مربعی دارند و لبه ‌های اطراف آن‌ها مسطح است. از این نوع قوطی ‌ها در تأسیسات صنعتی، تجهیزات مکانیکی و ساختمان ‌سازی استفاده می‌شود.

قوطی آهن گرد
این قوطی‌ها گرد هستند و دارای شعاع یکسان در تمام جهات می‌باشند. قوطی‌های گرد به دلیل شکل منحصربه ‌فرد خود، در مصارفی مثل ساخت قطعات ماشین‌آلات، تجهیزات صنعتی و تولیدات خودرو به‌ کار می ‌روند.

قوطی آهن طرح دار
این نوع قوطی‌ها طرح‌‌های خاصی روی آنها حک می‌شوند که ممکن است برای زیبایی ‌بخشی یا افزایش مقاومت ساختاری آنها باشد. از این نوع قوطی‌ها در صنایع دکوراسیون داخلی، مبلمان و تولید قطعات خاص استفاده می‌شوند.

قوطی آهن U شکل
U شکل می‌باشند و دو لبه‌ی عمودی و یک لبه‌ی افقی دارند. از این قوطی‌های در تعمیرات و ساختارهایی که به پشتیبانی و تقویت نیاز دارند، استفاده می‌شود.

قوطی آهن زاویه دار
شکلی زاویه دار، دارند و دارای دو لبه‌ی عمودی با زاویه ۹۰ درجه هستند. این نوع قوطی‌ها به‌عنوان قطعات پشتیبان و اتصال در ساختمان ‌سازی، تجهیزات صنعتی و ساخت قطعات مکانیکی پر کاربرد می‌باشند.

قوطی آهن سنگین
دارای وزن و ضخامت بیشتری هستند که به آن‌ها مقاومت بیشتری در برابر فشار و بارهای سنگین را می‌دهد. قوطی‌های آهن سنگین به ‌طور گسترده در ساخت سازه‌های صنعتی، پل‌ها و سایر تجهیزات نقش مهمی دارند و به دلیل مقاومت بالا در برابر فشار و بار، به عنوان اجزای اصلی پایه ‌ریزی و ساز‌های پشتیبانی به‌ کار می‌روند.

قوطی آهن سبک
سبک وزن هستند و عمدتاً در صنایعی که نیاز به تجهیزات آهنی سبک دارند کاربرد دارند. ضخامت آن‌ها نیز معمولاً نسبت به قوطی‌های سنگین کمتر است. قوطی آهن سبک به دلیل وزن کمتر، معمولاً در تجهیزات ورزشی، ساخت و سازهای سبک، مبلمان و تجهیزات خاص به کار می‌روند.
۷ بازديد
۰ ۰

لیست اتصالات پلیکا

لوله‌های پلی ‌پروپیلن (PP)، یکی از مواد پلیمری پر مصرف در صنایع مختلف مانند صنعت آب و فاضلاب، گرمایشی و سرد خانه و مراکز پناه هستند. اتصالات لوله پلیکا نیز جزو اتصالات پلیمری هستند که در ارتباط با نوع و کاربردی که دارد در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از اتصالات لوله پولیا عبارت ‌اند از:
• البو: نوعی اتصال آب‌بندی است که در انتهای لوله برای انتقال سطحی آب‌ به کار می‌‌رود.
• کاپ: برای بستن انتهای لوله بدون فشار، به کار می‌‌روند.
• شیرآلات: نوعی اتصالی هستند که برای تنظیم جریان و بسته‌کردن لوله‌ها به کار می ‌روند.
• خم: برای خمیدن لوله‌های پلی ‌پروپیلن به اندازه و شکل دلخواه و تغییر مسیر به کار می‌روند.
• ردیفی: برای ترکیب چندین لوله با یکدیگر و توزیع جریان به کار می‌روند.
• چهارطرفی: برای تبدیل چهار زاویه و چهارسو به یکدیگر به کار می‌روند.
• اسلاید: برای تقلیل پانچ و نشست لوله‌های پلی ‌پروپیلن به کار می‌روند.
• جوشکاری: برای اتصال لوله‌‌های پیوسته به یکدیگر بدون استفاده از اتصالات جوشکاری به‌ کار می‌روند.
• تک: برای اتصال دو لوله با هم با یکی از طرف‌ها فشار اعمالی به کار می‌روند.
• اتصالات تبرید: برای نصب و اتصال دستگاه‌های تبرید به لوله پلی ‌پروپیلن به کار می‌روند.
به طور کلی تمام اتصالات پلیمر گفته شده در بیشتر صنایع برای اتصال و نصب لوله‌های پلی‌ پروپیلن به کار می‌روند.

منبع: 

https://markazei.com/%D8%A7%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87-%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%D8%A7/

۶ بازديد
۰ ۰

لامپ ال ای دی چیست؟

لامپ ال ای دی یا به اختصار LED مخفف واژه های Light emitting diode است که به معنای دیود منتشر کننده نور است. همه ما حداقل برای یک بار هم که شده در درون دستگاه های الکترونیکی چراغ های قرمز یا سبز رنگ کوچک را دیده ایم که نشان گر روشن بودن دستگاه بوده یا کاربرد دیگری داشته اند.

لامپ ال ای دی از همان لامپ های کوچک رنگی می باشد که با توجه به تکنولوژی جدید در ساخت، مصرف بسیار پایین انرژی و عمر مفید بالا جایگاه جدیدی را در صنعت روشنایی در جهان باز کند. دیود ها که در زیر گروه نیمه هادی ها قرار دارند، جریان الکتریکی را تنها از یک سمت عبور داده و از عبور جریان در سمت دیگر ممانعت به عمل می آورند،

دیود های لامپ ال ای دی نیز همین خاصیت را دارا می باشند با این تفاوت که هنگام عبور جریان الکتریکی از خود نور ساطع می کنند. این ویژگی در لامپ های ال ای دی باعث شده که در صنعت روشنایی مورد توجه ویژه ای قرار گیرند.

تفاوت لامپ ال ای دی COB با SMD

تفاوت لامپ ال ای دی COB با SMD در واقع در تکنولوژی ساخت این دو نوع لامپ ال ای دی می باشد. در لامپ های نوع COB یا Chip on board تمامی اجزا و قسمت های مختلف لامپ ال ای دی (مدار، سیم کشی، لایه فلوئورسنتی و …) بر روی مدار چاپی بنا می شوند.

اما در تکنولوژی ساخت SMD تمامی اجزا از قبل تولید شده و به مدار چاپی لحیم می شوند. به طور معمول لامپ های اس ام دی برای جاهایی که نیاز به نور گسترده می باشد به کار می رود مانند لامپ های حبابی که بتواند فضای خانه را روشن کند.

اما در ال ای دی COB در دستگاه هایی مانند پروژکتور، نور افکن و چراغ قوه های دستی و امثال آن که نیاز به پخش نور متمرکز دارند به کار برده می شود. در تصاویر زیر تفاوت های ظاهری بارز لامپ ال ای دی COB با SMD دیده می شود.