چهارشنبه ۲۰ فروردین ۰۴ ۱۵:۲۴
خودروهای سواری شخصی اولین نوع از سرویسهای ایاب و ذهاب هستند که ظرفیتی ۴ نفره دارند. انواع ون در ظرفیتهای ١٠ و ١۴ نفره مناسب گروههای کوچک در این سرویسها هستند. انواع مینی بوس در ظرفیتهای ١۴ الی ٢٠ نفره فضای بیشتری را برای مسافران مهیا می کنند. میدل باس و اتوبوس دیگر انتخابهایی هستند که ظرفیت های ٣٠ تا ۴٠ نفره فراهم می کنند و معمولا مورد استفاده ادارات قرار می گیرند.
این خودروها باید از وضعیت ظاهری مناسبی برخوردار بوده، تمام سرنشینان را بیمه کرده باشند و تاییدیههای لازم از جمله معاینه فنی، گواهی سلامت راننده و سوپیشینه و... را از مراجع ذیصلاح دریافت کرده باشند.
کارفرمایان باید دقت داشته باشند یکی از مهمترین مواردی که کارفرما باید برای کارگر خود فراهم کند، ایجاد حس عزت و وسایل آسایش کارگر است، بر همین اساس کارگران میتوانند از کارفرما سرویس ایاب و ذهاب بخواهند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ طبق ماده ۱۵۲ قانون کار؛ در صورت دوری کارگاه و عدم تکافوی وسیله نقلیه عمومی، صاحب کار باید برای رفت و آمد کارکنان خود سرویسها را فراهم کند و در اختیار آنان قرار دهد، البته این ماده برای کارفرما الزام آور است.
سرویس ایاب و ذهاب در تهران جالب است بدانید، برخی از مجموعههای بسیار بزرگ مثل مناطق نظامی یا دانشگاهها و... سرویس داخلی نیز علاوه بر سرویس درون شهری در نظر می گیرند. از آن جا که شرکتهای زیادی در زمینه سرویس ایاب و ذهاب خدمت رسانی می کنند برخی از کارفرمایان اقدام به برگزاری مناقصه می کنند تا مناسبترین پیمانکار را بسته به بودجه و نیاز خود انتخاب کنند.
برخی از کارفرمایان، مسئول یا ناظری تعیین می کنند تا به امور این سرویسها رسیدگی کند. برخی از وظایف این ناظر عبارتاند از:
١.پیگیری امور لازم جهت برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار
٢.برنامه ریزی زمانی و مکانی سرویسهای ایاب و ذهاب
٣.بررسی و کنترل تعداد خودروهای مورد نیاز، نوع آنها و در صورت لزوم تغییر این موارد
۴.پاسخگویی به نیازهای رانندگان و مسافران سرویسها
۵.تلاش برای ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات سرویسها
این خودروها باید از وضعیت ظاهری مناسبی برخوردار بوده، تمام سرنشینان را بیمه کرده باشند و تاییدیههای لازم از جمله معاینه فنی، گواهی سلامت راننده و سوپیشینه و... را از مراجع ذیصلاح دریافت کرده باشند.
کارفرمایان باید دقت داشته باشند یکی از مهمترین مواردی که کارفرما باید برای کارگر خود فراهم کند، ایجاد حس عزت و وسایل آسایش کارگر است، بر همین اساس کارگران میتوانند از کارفرما سرویس ایاب و ذهاب بخواهند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ طبق ماده ۱۵۲ قانون کار؛ در صورت دوری کارگاه و عدم تکافوی وسیله نقلیه عمومی، صاحب کار باید برای رفت و آمد کارکنان خود سرویسها را فراهم کند و در اختیار آنان قرار دهد، البته این ماده برای کارفرما الزام آور است.
سرویس ایاب و ذهاب در تهران جالب است بدانید، برخی از مجموعههای بسیار بزرگ مثل مناطق نظامی یا دانشگاهها و... سرویس داخلی نیز علاوه بر سرویس درون شهری در نظر می گیرند. از آن جا که شرکتهای زیادی در زمینه سرویس ایاب و ذهاب خدمت رسانی می کنند برخی از کارفرمایان اقدام به برگزاری مناقصه می کنند تا مناسبترین پیمانکار را بسته به بودجه و نیاز خود انتخاب کنند.
برخی از کارفرمایان، مسئول یا ناظری تعیین می کنند تا به امور این سرویسها رسیدگی کند. برخی از وظایف این ناظر عبارتاند از:
١.پیگیری امور لازم جهت برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار
٢.برنامه ریزی زمانی و مکانی سرویسهای ایاب و ذهاب
٣.بررسی و کنترل تعداد خودروهای مورد نیاز، نوع آنها و در صورت لزوم تغییر این موارد
۴.پاسخگویی به نیازهای رانندگان و مسافران سرویسها
۵.تلاش برای ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات سرویسها